חופש בישראל היום? דן מרגלית משתלח שוב בנתניהו: נהנתן עם בעיית אמינות

    שמואל וייס No Comments on חופש בישראל היום? דן מרגלית משתלח שוב בנתניהו: נהנתן עם בעיית אמינות
    8:57
    17.05.24
    הרב נחמיה רוטנברג No Comments on פרשת אמור: לא לספור ספירת העומר רק 'בערך'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שתקף מספר פעמים את נתניהו בחודשים האחרונים מעל דפי בעיתון הנחשב לשופרו האישי של ראה"מ, תוקף כעת העיתונאי הבכיר בישראל היום את נתניהו שוב, והפעם הוא בוחר לעשות זאת בחוץ.

    בראיון למגזין ליברל אמר מרגלית: "אני לא אוהב את הנהנתנות שלו. אני רואה את המגמה המסוכנת כשהמבקר הוא לא מיכה לינדנשטראוס, והיועץ המשפטי לממשלה הוא לא מני מזוז".

    והוא לא נמנע גם מלתקוף את ראש הממשלה בנושאי מדיניות: "יש לו בעיית אמינות, יש לו רמת היסוס גבוהה מדי, והוא מבין לטווח ארוך אבל פועל לטווח קצר. יש לו הבנה אסטרטגית ועשייה טקטית. הדוגמה הכי חמה היא הקונגרס. הוא הבין את המשמעות של השבר שהוא יצר עם הדמוקרטים, אבל לטווח קצר זה עוזר לו לבחירות. יש דוגמאות רבות כאלה".

    לדבריו: "אני מבין באמריקה, והנאום בקונגרס נראה לי מדאיג. זה כמו סרטן, זה יגרום נזק אסטרטגי לישראל. נתניהו דיבר איתי ואמר לי שאי אפשר להוציא מתוכי את הגלות, כאילו שאני יהודי גלותי, מתרפס".

    "ביבי הוא גם נהנתן וגם לא רוצה להכיר במגבלות הכוח. אמרו לו שדברים מסוימים אסורים, אז הוא עשה ביבי טריק. הטריקיות הזאת מעצבנת אותי", אמר מרגלית לליברל. "בפרס ישראל ביבי עשה מעשה שלא ייעשה, אבל בעזרת היועץ המשפטי לממשלה הוא גילה את מגבלות הכוח".

    מרגלית התייחס בראיון גם לטענות לפיהן העיתון בו הוא כותב משמש כביטאונו של נתניהו. "אני לא מקבל את זה שאני הפנים היפות והעיתון עצמו הוא פנים מכוערות. כשיש לך חירות לכתוב מה שאתה רוצה, אומרים עליך שאתה עלה תאנה".

    ואי אפשר בלי להתייחס לקבוצת מוזס, גם אם ברמז. "אני מכיר כמה מהעיתונים המתחרים שאין בהם אפילו עלה תאנה. אני לא אומר לאחרים איך לכתוב, אז שלא יגידו לי איך לכתוב".



    0 תגובות